کیمیای سعادت

کیمیای سعادت

کیمیاگری تبدیل مس به طلا نیست، بلکه تبدیل جهل به آگاهی، تبدیل نفرت به عشق و تبدیل غم به شادی است پس همه ما می‌توانیم با کلام زیبا کیمیاگر باشیم.
کیمیای سعادت

کیمیای سعادت

کیمیاگری تبدیل مس به طلا نیست، بلکه تبدیل جهل به آگاهی، تبدیل نفرت به عشق و تبدیل غم به شادی است پس همه ما می‌توانیم با کلام زیبا کیمیاگر باشیم.

تفاوت میان استرس، اضطراب و ترس

درگذشته‌های دور، اصطلاح عاملان مرگ همه را به یاد عفونت و بیماری و جنگ و مواردی از این دست می‌انداخت؛ اما به نظر می‌رسد که امروز، استرس در زندگی شخصی و استرس شغلی از جمله شتاب‌دهنده‌‌های مهم حرکت انسان به سوی مرگ هستند.

از طرفی دیگر، اضطراب و ترس سه مقوله با اهمیت هستند چونکه بدن ما را برای واکنش در برابر تهدیدها آماده میسازند. بدن با افزایش هورمون آدرنالین- هورمونی که انقباض عضلانی و ریتم تنفس و ضربان قلب را افزایش میدهد  -  و از طریق عکس العمل هایی  مانندمبارزه، فرار و درجا فریز شدن  آماده میشود.

  استرس زمانی اتفاق می‌افتد که چیزی تعادل شما را برهم بزند و یا باعث تغییراتی شود که استرس‌زا باشد.منشا استرس را استرسور stressor میگویند که این میتواند عاملی فیزیکی در دنیای خارجی باشد و یا عاملی عاطفی باشد که بصورت درونی در شما ایجاد شده است. اگر استرسور را از خود دور کنید استرس نیز از بین خواهد رفت.
اگر ارتباط میان عملکرد و استرس را بخواهیم بررسی کنیم به این نتیجه میرسیم که در یک مقدار معینی از استرس، عملکرد بهینه است.همچنین یک منطقه آرامش comfort zone وجود دارد که  در آن به خوبی از پس عوامل استرس زایی که تجربه میکنید، برمیایید . مقدار کمی استرس می‌تواند برای ما مفید باشد: میتونه از انجام اشتباه توسط کارگرانی که با بعضی دستگاههای خطرناک کار میکنند جلوگیری کند،  تضمین دهد که یک راننده اتوبوس  بصورت ایمن رانندگی میکند، و باعث شود که یک بازیگر اجرایی فوق‌العاده  داشته باشد. اگر میزان استرس از یک حد متعارف بالاتر رود منجر به کاهش عملکرد میگردد. افراد مختلف واکنش های متفاوتی نسبت به یک استرسور نشان میدهند و هرکسی دربرابر یک استرسور استرس زده نمیشود. استرسور افراد را استرس زده نمیکند بلکه پاسخ شخص در برابر آن است که منجر به ایجاد استرس بیشتر میشود و این یک چیز کاملا شخصی است.
در محل کار استرسورهایی مانند از دست دادن مشتری و یا ترس از اخراج میتونه به عملکرد بهتری بینجامد اگرچه این هم به خود فرد بستگی دارد. اگرچه ممکن است افزایش سطح استرس بتواند  در کوتاه مدت موثر باشد اما در بلندمدت میتواند باعث بدتر شدن عملکرد گردد.
درمان استرس در محیط کار شامل شناسایی استرسور، رفع آن، و کمک به افراد برای کنار آمدن با عواملی که نمیتوان آنها را از بین برد.

اضطراب تلاش شما برای در امان ماندن در برابر خطرات احتمالی است

اضطراب را پاسخ عاطفی به یک تهدید مبهم یا ناشناخته تعریف می‌کنند، بعنوان مثال حس اینکه رئیستان از کاری که انجام دادید راضی نباشد. اضطراب معمولا بر اساس تهدیدی قابل تصور است و یا تهدیدی که هنوز صورت خارجی بخود نگرفته باشد. اضطراب باعث میشود که برای برطرف کردن و وارد عمل شدن نسبت به آن تهدید آمادگی پیدا کنید. همانند استرس که افراد مختلف 

میزان استرس متفاوتی در برابر یک عامل تجربه می‌کنند، سطح اضطراب ایجاد شده برای هر تهدید نیز می‌تواند کاملا وابسته به شخص باشد.

درمان اضطراب در محل کار شامل درک تهدید ادراکی، علت پاسخ شخص به آن تهدید و به منظور ایجاد حس امنیت به آنها کمک کنیم تا نسبت به تهدید متصور معقولانه‌تر فکر کنند.

.و اما ترس تلاش شما برای در امان ماندن در برابر خطرات واقعی است.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.